Romijn Office Supply uit Zoetermeer is al meer dan 10 jaar aangesloten bij inkooporganisatie Quantore, die al meer dan 100 jaar specialist is in de inkoop en de logistiek van artikelen die in kantooromgevingen en het magazijn gebruikt worden.
Zowel in het logistieke proces als bij de inkoop van kantoorbenodigdheden staat duurzaamheid voor Quantore centraal. Quantore is zich bewust van haar rol en die van de kantoorvakhandel in de maatschappij en maakt duurzame keuzes voor een betere toekomst. Duurzame logistieke concepten, voorbeeldfunctie in de keten en vergroening van assortimenten zijn voorbeelden van Quantore’s groene missie. Daarnaast streven we ernaar om in het jaar 2025 CO2 neutraal te kunnen opereren.
Wist je dat…
- Meer dan 24.000 artikelen klaar staan voor verzending in het logistiek centrum van Quantore;
- Quantore 5.000.000 orderregels per jaar verwerkt;
- Ons logistiek centrum 32.350 m2 groot is en is één van de modernste in haar soort;
- Er 4.800 zonnepanelen liggen op het pand van Quantore, waarmee een groot deel van de operatie klimaatneutraal verloopt;
- 71% van de Quantore huismerkproducten milieuvriendelijk is;
- 330 A-merken in ons assortiment zitten;
- Quantore alles levert wat je nodig hebt op je werkplek? Van pennen en papier tot schoonmaakmiddelen, hygiënepapier, soep en frisdrank.
Slimme logistiek
Het logistiek centrum is groot en geautomatiseerd, voorzien van de nieuwste systemen en slimste machines. Wist jij bijvoorbeeld dat het logistiek centrum van Quantore even groot is als vijf voetbalvelden?
Vanuit het moderne logistiek centrum van Quantore, dat gevestigd is in Beuningen (Gld), worden kantoorbenodigdheden verzonden naar zo’n 400 kantoorvakhandels in Nederland, België en Luxemburg en rechtstreeks naar hun klanten.
Efficiënt werken staat hoog in het vaandel bij Quantore. Zo maken we gebruik van automatische dozenvouw- en sluitmachines en hebben we twee bakkenmagazijnen met bijna 50.000 bakken voor kleinere artikelenzijn. Vanuit deze bakkenmagazijnen brengen shuttles automatisch de goederen naar de orderpickers. We werken ook met een A-frame waarbij de goederen volledig geautomatiseerd worden gepickt. Verder loopt er meer dan twee kilometer lopende band door het magazijn en hebben we twee sorters met in totaal 70 goten. Hierdoor kunnen we een maximale productiviteit van 5.500 orderregels per uur behalen. Een orderregel is een bestelling van een aantal producten van één producttype.
Wil je meer weten over de duurzaamheid of kantoorartikelen bestellen? Neem dan contact op met team Romijn Office Supply via 079 – 888 33 75 of info@romijnofficesupply.nl .