Hybride werken, maar wél ergonomisch

Soms thuis, soms op kantoor en soms op een andere locatie. Werken kunnen we tegenwoordig overal. Maar, daarbij is het wel belangrijk dat je omgeving ergonomisch is ingericht. Want juist met het hybride werken is ergonomie belangrijker dan ooit. Maar hoe neem je nou een juiste werkhouding aan? Dat vertellen wij je in deze blog!

Laptop op ooghoogte

Je hebt het vast al wel eens vaker gehoord: je laptop moet je op ooghoogte plaatsen. Maar waar is dat eigenlijk goed voor? Door je laptop op de juiste hoogte te plaatsen wordt je kijkcomfort verhoogd, verbeter je je houding én ben je productiever. Je kunt hiervoor een verstelbare laptopstandaard gebruiken. Nog een bijkomend voordeel: deze bevordert ook de luchtstroom rondom je laptop, waardoor de laptopaccu en interne onderdelen minder worden belast. Een betere houding voor jezelf én tegelijkertijd duurzaam doordat je laptop op deze manier langer meegaat. Ideaal toch?!

Ondersteun je polsen

Je polsen ondersteunen klinkt misschien onnodig, maar het is belangrijker dan je denkt. Door goede ondersteuning kan je veelvoorkomende klachten zoals repetitieve overbelastingblessures minimaliseren. Maar hoe ondersteun je je polsen eigenlijk? Hier zijn speciale polssteunen voor! Een polssteun zorgt ervoor dat de houding van de polsen zo recht mogelijk blijft, wat beter is voor je gezondheid en comfort.

Zitten en staan, wissel het af

Het is belangrijk om van houding te wisselen gedurende de dag. Een mens is namelijk niet gemaakt om urenlang in dezelfde houding te zitten of te staan. Wist je dat er veel verschillende zit-sta mogelijkheden zijn? Zo kun je gebruik maken van een ergonomische zitbal, je kunt een zit-sta kruk gebruiken óf je ploft neer op een zitkussen. Wanneer je staat, gebruik dan een antivermoeidheidsmat. Deze zorgt ervoor dat de doorbloeding gestimuleerd wordt waardoor vermoeidheid in de benen, rug en voeten wordt verminderd. Heb je nog geen zit-sta bureau op je hybride werkplek? Het Leitz Ergo Cosy Zit-Sta bureau maakt het mogelijk om een bestaande tafel of bureau om te bouwen, zodat je gemakkelijk af kunt wisselen!

Romijn Office Supply heeft alles in huis om een gezonde en prettige werkplek te creëren, voor thuis en op kantoor, waarbij werkgevers volledig ontzorgd worden.

Met > 30.000 verschillende (duurzame)kantoorartikelen, facilitaire benodigdheden, verpakkingsmaterialen en vergader- , kantine- en kantoormeubilair in onze gebruiksvriendelijke webshop hebben we alles op voorraad. Hiermee kunnen we zeer snel alles (gemonteerd) bezorgen. Onze customer service maakt graag een offerte op maat met hoge kortingen op de bruto prijzen.

Team Romijn Office Supply is bereikbaar via info@romijnofficesupply.nl of 079 – 888 33 75.

 

Of deel dit artikel via Whatsapp